ПК vs POS-система

Що обрати для автоматизації робочих місць касирів: ПК чи POS-систему?

Що ж це за модель використання і чим вона відрізняється від використання комп'ютера вдома або в офісі?

У магазину свої, особливі, потреби і режим роботи - а значить, й особливі вимоги до техніки.


1. Стійкість при інтенсивному використанні

У магазині будь-якого масштабу - від минимаркета до гіпермаркету - каса повинна працювати безперервно весь період роботи магазину. Згадайте свій домашній або офісний комп'ютер: як часто згодом він «зависає», через що його доводиться перезавантажувати, чекати кілька хвилин, поки знову відкриються всі програми ... Як вважаєте, що буде робити покупець, якщо йому доведеться чекати перезавантаження каси? А ті п'ятеро, хто стоїть в черзі за ним ...? Ні про який рівень задоволеності покупців говорити не доведеться. 

Професійна POS-система розрахована на цілодобове використання і стабільну роботу навіть в складних умовах. Багато POS-систем можуть використовуватися навіть як керуючий ПК для Digital Signage і розміщуватися в важкодоступних місцях, де до них місяцями ніхто не торкатися ... і при цьому стабільно працювати. Деякі моделі POS-систем мають додатковий захист від пилу і вологи, що додатково захищає їх від поломок та збоїв. Отже, POS-система працює стабільніше. Її конструювали з орієнтацією на це.

2. Без шуму та пилу

Ви чули коли-небудь, як в ноутбуці або комп'ютері, особливо вже не новому, включається внутрішній вентилятор? Розганяючи загусле масло, він намагається крутитися, тягнучи за собою пил. Пил на вентиляторі з'являється і накопичується через статичну електрику. В POS-системі таке неможливо в принципі: вони використовують безвентиляторні системи охолодження і тому працюють безшумно та не притягають пилу і бруду.

3. Низький рівень споживання енергії

Вдома чи в офісі мало хто рахує, скільки електрики споживає персональний комп'ютер (хоча, хто знає, можливо, нові тарифи це змінять). А ось в масштабах магазину чи мережі цілодобово працює обладнання на 5-10-20 робочих місць касирів «накручує» чимало кВт. Уявляєте, скільки складають ці витрати в масштабах місяця? А року? ... В порівнянні з ПК, низьке енергоспоживання POS-систем допомагає значно заощадити на оплаті рахунків за електрику. 

4. Підключення специфічної периферії

POS-система має набір портів, максимально адаптованих для підключення торгового обладнання: сканера, принтера чеків, ваг, клавіатур промислового класу. Корпус стандартного ПК такими можливостями не радує: для підключення обладнання доведеться використовувати перехідники та додаткові кабелі, що не додасть стабільності конструкції.

5. Форм-фактор та способи розміщення

Корпус персонального комп'ютера досить об'ємний (у т.ч. через необхідність забезпечувати вентиляцію), та зручно розмістити його на робочому місці касира, особливо компактному, досить складно. Професійна POS-система адаптована для розміщення в касовій зоні. Існують моделі all-in-one, де компактний системний блок кріпиться прямо до монітора. Є компактні системні блоки, які можуть розміщуватися під робочою поверхнею і навіть на стіні. Словом, при використанні спеціалізованих POS-систем обмежень в розміщенні набагато менше.

6. Швидкість обслуговування покупців

Touch-монітори. Якщо бізнес-процеси магазину припускають роботу касирів без сидячого робочого місця (в HoReCa) або просто необхідна швидкість обслуговування, то можна встановити POS-систему з контактним монітором, управляти яким можна дотиком пальця або стилуса (ємнісний екран) або будь-яким зручним предметом - палець, карта офіціанта тощо (резистивний екран). Контактний монітор значно спрощує і прискорює роботу касирів, а, значить, й швидкість обслуговування клієнтів.

7. Підтримка запасу комплектуючих

Споживче ІТ-обладнання - один з найбільш швидкозмінних ринків. Ще півроку тому ви купили новенький комп'ютер або телефон, а вже з'явилися нові типи процесорів, пам'яті, жорстких дисків та ін. І через 1-2 роки знайти таку ж планку пам'яті, як встановлено в вашому ПК, може бути складно або навіть неможливо. Можна купити для нового магазину модель нового покоління, але різні моделі в різних магазинах - це вже ускладнення роботи IT-департаменту, роздування складу запчастин та ін. Лінійка бізнес-обладнання типу POS-систем змінюється набагато повільніше: бізнес-клієнту немає потреби ганятися за нововведеннями, йому потрібно, щоб техніка стабільно виконувала своє завдання. До того ж, виробники професійного POS-обладнання розуміють, що техніка використовується й 5, й 10 років, і тому підтримують склад запчастин весь цей період. В результаті магазин має можливість уніфікувати свій парк обладнання.

8. Вартість володіння та захист інвестицій

Середньостатистичний термін роботи обладнання робочого місця касира - 7-10 років. За цей термін до ціни самого обладнання додається вартість сервісного обслуговування, ціна простоїв робочих місць (і покупки підмінного фонду обладнання), зарплати персоналу або підрядників, які обслуговують техніку та усувають збої і технічні проблеми тощо. Якщо порахувати всі ці витрати і розділити на весь період експлуатації, виявляється, що використання професійних POS-систем обходиться компанії дешевше.

Реальний випадок з практики. Ще недавно досить велика мережа використовувала ПК на касових робочих місцях. «Так, ПК ламаються частіше - але ми купимо їх більше та будемо тримати підміну в магазинах і швидко міняти при необхідності» - так думали IT-менеджери.

Але після пари років виявилося, що постійно міняти ПК не так весело, і це вимагає змісту достатнього штату ІТ-служби; що при відкритті нових магазинів купувати такі ж ПК стає складно, оскільки комплектуючі за цей час змінилися, а кожен ІТ-менеджер знає, що утримувати «зоопарк» з комп'ютерів різної конфігурації набагато дорожче, ніж уніфіковане обладнання. Виявилося, що системні блоки під столом значно ускладнюють розміщення касових робочих місць і вносять свої обмеження в планування магазинів. І, головне, підрахувавши всю суєту і витрати, виявилося, що використовувати POS-системи було б в довгостроковому масштабі вигідніше. В результаті компанія прийняла рішення перейти на використання професійних POS-систем NCR Realpos.

9. Безпека (теж про організацію робочих місць касирів)

До слова, крім ПК та спеціалізованих POS-систем, є ще одне цікаве рішення: використання тонких клієнтів, або терміналів. Використання термінальних рішень - одна з популярних тем в автоматизації робочих місць в бізнесі. При такій організації автоматизації всі дані і ПЗ знаходяться на сервері, а на робочих місцях встановлені лише термінали, які забезпечують доступ до ПЗ на сервері. Це створює додаткову економію на покупку обладнання, обмежує ризики втручання користувача в роботу комп'ютера, а також підвищує безпеку: адже в разі необхідності сервер з усіма даними та ПЗ відключається від терміналів.

При всій своїй привабливості, раніше термінальні рішення на робочих місцях касирів в супермаркетах не завжди вдавалося використовувати через необхідність друкувати фіскальні чеки (і відповідно управляти принтером з робочого місця). Але зараз в деяких моделях РРО, наприклад, Datecs FP-T88, вже реалізована можливість використовувати термінальний режим. Для цього достатньо завантажити з сайту виробника та встановити комплект драйверів для роботи термінального режиму. 

10. Зручність підтримки ІТ-інфраструктури

І, нарешті, важливий бізнес-момент. Сьогодні, коли цінова конкуренція і кризові явища тиснуть на роздрібні магазини, оптимізація постійних витрат на інфраструктуру стає ресурсом підвищення бізнес-ефективності і просто необхідністю. Чим менше проблем створює техніка, тим менше персоналу та витрат необхідно для її супроводу.

Кожен ІТ-фахівець, навіть з мінімальною зарплатою в 5 тис.грн, обходиться підприємству близько 100-150 тис. грн на рік (фонд оплати праці, робоче місце, оренда офісу та ін.). А для обслуговування великої мережі фахівців потрібно чимало, і до цієї цифри додаються відрядження, транспортні витрати та ін. У скільки обходяться збої та простої - оцінити складніше, але це завжди недоотриманий прибуток або прямі збитки.

В цьому плані POS-система, яка стабільно працює, допомагає цієї оптимізації. 

До речі, навіть великі роздрібні мережі, сьогодні намагаються мінімізувати свою потребу в ІТ-персоналі, купуючи якісну професійну техніку та комплектуючі, ПЗ або передаючи обслуговування інфраструктури магазинів і офісів на сервіс-аутсорсинг. 

Важливо розуміти, що Сервісний партнер - це не просто персонал підрядника, який виїжджає за наявності проблем з технікою або ПЗ. Навпаки, сервісний партнер зацікавлений в тому, щоб мінімізувати аварійні виїзди та робить акцент на правильній організації роботи обладнання, на своєчасному профілактичному і технічному обслуговуванні. В результаті знижується ймовірність збоїв, магазин в цілому працює стабільніше, а техніка - служить довше.

Джерело:

https://systemgroup.com.ua/uk/o-kompanii/article/shcho-obraty-dlya-avtomatyzaciyi-robochyh-misc-kasyriv-pk-chy-pos-systemu

Інші новини

Електронне меню в ресторані

Зараз куди не глянь, на кожному розі є кафе, бістро чи ресторан. Вибору, де можна скоротати вечір у теплій компанії або на гордій самоті, більш ніж достатньо. Саме тому ресторатори, намагаючись боротися з конкуренцією, виходять на все нові, більш професійні рівні, відвойовуючи собі відвідувачів. Кожен намагається стрибнути вище своєї голови. Одні беруть атмосферою, інші смачною кухнею, треті дешевизною, а хтось і приємним персоналом, але знаходяться і ті, хто в бій кидають інноваційні технології. І природно, вони не помиляться, адже навіть через цікавість до них потягнуться клієнти, і інтерес ще довго не згасне, особливо якщо реальність не розчарує очікування.

Автоматизация розничной торговли: Для чего нужна автоматизация магазина

В условиях жесткой конкуренции автоматизация предприятий торговли упрощает бизнес-процессы и позволяет повысить уровень обслуживания, привлекая тем самым новых клиентов. ERP для магазина — это важная составляющая успеха бизнеса. Программа автоматизации от ULTRA-COMPANY создана для оптимизации деятельности предприятий любого масштаба: от самых маленьких магазинов до больших супермаркетов.